Historial

Al llarg dels anys, la Fundació Espavila ha convocat les Beques Educar Fomentant l’Esforç, l’objectiu del qual ha sigut estimular i promoure totes aquelles iniciatives que es duguin a terme a Catalunya en l’àmbit educatiu i lúdic adreçades a infants i joves de 0 a 18 anys, amb l’objectiu de promoure la cultura de l’esforç inculcant valors fonamentals com ara treball, responsabilitat, sinceritat, optimisme, etc…

Al 2020 també es van crear els Premis Espavila, amb l’objectiu de conèixer i premiar a persones (amb residencia a Catalunya) que malgrat les circumstàncies de cadascú (dificultats econòmiques, socials, laborals, etc.) són capaces de fer l’esforç d’avançar i millorar la seva formació educativa i/o professional.

O bé, aquelles altres persones o col·lectius que són capaços d’inculcar valors fonamentals com ara treball, responsabilitat, sinceritat, optimisme, etc. per l’ajuda  educativa i/o professional dels altres.

És per aquest motiu que els Premis Espavila tenen dues modalitats independents. En cada una d’elles es tracta de respondre una pregunta:

  • Modalitat A: Què fas per la teva millora educativa i/o professional?
  • Modalitat B: Què fas per ajudar a millorar els altres?

 

Per últim, hem celebrat també els Premis Crea Contes:

La Fundació ESPAVILA i el projecte CAP INFANT SENSE CONTE han organitzat els Premis CREA CONTES, amb l’objectiu de fomentar la creativitat, el talent, l’ús i la comprensió de la llengua catalana i donar visibilitat al talent creador i literari de les persones.

Els Premis Crea Contes disposen de dues Modalitats:

  • Modalitat A – Hi podran participar les persones majors de dotze anys (sense límit d’edat).
  • Modalitat B – Hi podran participar alumnes de 5è i 6è de primària.

 

2024

1a Convocatòria dels Premis Crea Contes (2024)

El jurat, mitjançant les seves valoracions, atorga els “Premis Espavila” en cada modalitat a:

Modalitat A

  • 1r. La formiga Riga. Autora: Noriko Asai Cuadros.
  • 2n. Propera estació: New Orleans. Autora: María Lucía Ros Guglielmin.
  • 3r. Un cuc. Autora: Maria Jaime Lozano.

 

Modalitat B dels contes presentats només un ha superat la nota requerida per passar a ser finalista i per tant, únic guanyador i aquesta ha estat:

  • 1r. Desert
  • 2n. Desert
  • 3r. Sempre estaré amb tu. Autora: Lydia Paül García – Escola de Berenguer de Montoliu.

 

2023

2a Convocatòria dels Premis Espavila (2023)

El jurat, mitjançant les seves valoracions, atorga els “Premis Espavila” en cada modalitat a:

Modalitat A

  • Ahmed Mansur Mohammed.
  • Aina Bigas Valls.
  • Helen Ríos Álvarez.
  • Aftab Ahmed Choudhry.
  • Pablo Antony Llusco Cerruto.

Modalitat B

  • Associació Sociocultural La Formiga – Paraules i Sons.
  • Multidisciplinary Organization for educational Development (MO’ED) – Projecte HIKMA.
  • Associació BARCELONA ePowered RACING – ePR03 motocicleta de competició elèctrica.
  • Federació d’Entitats de Cultura Popular i Tradicional de Barcelona Vella – La Casa dels Entremesos, més inclusiva que mai.
  • Escola d’Educació Especial l’Arboç (Fundació Maresme) – La força de la música.
  • Escola El Gegant del Rec – Projecte Orquestra de Corda.
  • Associació Quilòmetre Zero – Projecte Amb tu- acompanyament a joves extutelats/es i migrats/es sols/es.
  • Associació Educativa Integral del Raval – Del Raval a la ciutat.
  • Fundació Verge Blanca – Líders de carrer.

Gravació de l’acte d’entrega dels Premis Espavila:

https://youtu.be/A4WnoVfNhWc

2022

10a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2022)

El jurat, mitjançant les seves valoracions, atorga una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç al projecte que porta per títol:

 

Associació Atzavara-arrels  –  Informades (Tortosa)

Fundació Aspros  –  Patis Actius (Lleida)

CEE l’Estel-Can Bori  –  Projecte d’Artesanies i Emprenedoria. (L’Hospitalet de Llobregat)

Associació ENGINY-era  –  Prova pilot del projecte Vesteix-Tech a l’IES de Llagostera (Girona)

2021

1a Convocatòria dels Premis Espavila (2021)

El jurat, mitjançant les seves valoracions, atorga els “Premis Espavila” en cada modalitat a:

Modalitat A

Eva Pérez Herrero

Glòria Puertas Borràs

Alexandra Santamaria Gay

Anna Minguella Gonzalez

Anna López Figueras

Helen Ríos Álvarez

Rabha Et Taouil

Modalitat B

Fabricació, programació i robòtica educativa – Fundació Comtal

Trenquem Armaris – Trenquem Armaris

Espaila per a una educació igualitària – ENGINY-era

Accedint a l’entorn a l’escola d’educació – Especial l’Arboç Escola d’Educació Especial l’Arboç (fundació Maresme)

La inclusió et mou – Federació Esportiva Catalana de Paràlisis Cerebral – FECPC.

Visió per a tothom a Catalunya – Fundació Privada Ramon Martí i Bonet contra la ceguera.

Com-ex (Còmics que expliquen experiències de gent gran) – Roser Rovira

AssísVerd: formació i inserció laboral de persones en situació de sense llar – Centre d’Acollida Assís.

Gravació de l’acte d’entrega dels Premis Espavila:

2020

9a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2020)

El jurat, mitjançant les seves valoracions, atorga una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç al projecte que porta per títol:

“ROBOTICGALI” – Escola Alexandre Gali (Cornellà de Llobregat).

ROBOTIGALI és un Projecte d’Innovació Educativa que té com a finalitat la creació d’una línia de treball a l’Educació Infantil i Primària per a la implementació i realització de projectes científics mitjançant la manipulació i experimentació acompanyada de la metodologia del treball per projectes i la complementació de la robòtica educativa, sempre partint del desenvolupament del treball de l’esforç, els valors i la constància. És per aquest motiu pel qual els projectes es realitzaran dintre de la sessió setmanal de Educació en Valors.

“ENS MOVEM PER L’AUTISME” – Banjara Studio – Associació de Dansa i Expressió corporal (Sant Sadurní d’Anoia).

“Ens movem per l’autisme” és un projecte educatiu artístic que pretén apropar la dansa, el circ aeri i el ioga al col·lectiu d’infants i joves amb TEA del Penedès amb el propòsit de de lluitar i promoure la inclusió així com vetllar pels els drets dels infants i joves amb diversitat funcional.

Banjara Studio proposa destinar aquesta proposta artística i d’inclusió a tots els infants i joves del projecte Fem Camí, un centre d’intervenció educativa adreçat a les persones amb diversitat funcional i dificultats en l’aprenentatge.

“HORAGAI – UNA EXPERIÈNCIA D’IMMERSIÓ AL CINEMA PER A JOVES TUTELATS/DES” – La Selva. Ecosistema Creatiu, SCCL. (Barcelona)

HORAGAI és, per una banda, un projecte de formació en cinema per als nois i noies, i per l’altra, un projecte de sensibilització del públic general.

En ell, nois i noies aprendran a fer un curtmetratge explorant totes les fases del procés de realització i apropant-se a referents cinematogràfics i fotogràfics des d’una perspectiva decolonial i feminista. Per tal d’enfortir la cohesió social. Una vegada acabat el taller i en tant que projecte de sensibilització, les pel·lícules curtes resultants s’exhibiran per primera vegada en una jornada pública i iniciaran un circuït per seccions paral·leles de festivals i mostres, nacionals i internacionals. La primera d’aquestes exhibicions serà al festival de cinema L’Alternativa, festival de referència a Catalunya. Després, els quatre curtmetratges iniciaran una ruta per escoles, instituts i centres cívics, on els participants explicaran la seva experiència i coneixements de cinema amb una clara voluntat d’empoderament.

 

“BOTS PEL CANVI” – Basket Beat: moviment, art, educació i acció social (Barcelona).

El projecte pretén facilitar experiències significatives d’ensenyament-aprenentatge a través de la metodologia Basket Beat. A través de dinàmiques de grup i dinàmiques musicals amb pilotes de Bàsquet es treballaran habilitats i valors com la responsabilitat compartida, el respecte, el pensament crític i la comunicació assertiva. En el punt de metodologia expliquem d’on partim i com ho farem per treballar aquests valors i habilitats.

 

 

 

 

 

 

2019

8a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2019)

El jurat, mitjançant les seves votacions, atorga una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç al projecte que porta per títol:

PROJECTE MOST – Escola Sant Sebastià. (Nulles – Tarragona)

El projecte MOST consisteix en que el grup de cicle superior de l’escola, format per alumnes de 5è i 6è duguin a terme la producció d’un most i la seva posterior comercialització. El projecte es planteja amb una durada de 2 cursos escolars: al llarg del primer curs els alumnes s’hauran de fer càrrec de tenir cura dels ceps: esporgar, espigolar, llaurar, ensulfatar i controlar les plagues per, finalment, vermar. Amb la verema aconseguirem el raïm, matèria prima per a l’elaboració del most i amb l’arribada del most encetem la segona part del projecte: trepitjar el raïm com es feia antigament, embotellar, etiquetar -previ disseny de l’etiqueta- i comercialitzar el most que ells mateixos hauran produït.

Així doncs, sense l’esforç que implica tenir cura d’una vinya i vermar-ne el fruit, no podrem obtenir la recompensa de tenir el nostre propi most

FEM ESCOLA, FEM SOCIETAT – Escola Serralavella (Ullastrell – Barcelona)

El projecte Fem escola, Fem societat, consisteix en implicar els alumnes de 5è i 6è de Primària en l’entorn on creixen. Dediquen una hora setmanal fora de l’horari lectiu a millorar espais de dins i fora de l’escola.

En aquesta hora de dedicació els alumnes participen en diversos tallers en petits grups. Aquests tallers estan gestionats per personal del centre i personal contractat.

La implicació de l’alumnat ha generat en aquests grup una responsabilitat sobre les tasques i l’espai on conviuen, començant ja la transferència cap a altres alumnes de l’escola. Les visites a l’exterior de l’escola els han situat en l’entorn i en diferents edats.

FISIKIDS: ELS INFANTS, EXPLORADORS DEL MÓN QUE ELS ENVOLTA! – FisiKids (Sant Vicenç de Torelló – Barcelona)

El nostre projecte consisteix en portar a l’escola estudiants de física perquè puguin contestar a les preguntes que tenen els alumnes des de vàries aproximacions diferents.

L’objectiu principal és doncs que els infants aprenguin el mètode científic, és a dir, aprendre a formular les seves pròpies preguntes, establir hipòtesis, prendre dades i realitzar conclusions fugint de respostes automàtiques. Per fer-ho ens basarem en un element que permet aprendre d’una manera vivencial i pràctica: l´estació meteorològica de l’Escola Lloriana. Aquest instrument, que forma part dels recursos del centre, serà el pilar que permetrà desenvolupar la nostra proposta didàctica.

PROJECTE TÀNDEM – Escola Montserrat (Cornellà de Llobregat – Barcelona)

Escoles Tàndem és un projecte educatiu innovador en què escoles i instituts, a través del partenariat amb institucions de referència del país, treballen conjuntament amb l’objectiu de fomentar l’èxit educatiu. Aquest projecte es basa en l’especialització curricular d’aquests centres en una matèria singular (música, ciències, audiovisuals…)

A més, la col·laboració entre el centre educatiu i l’IRB, ha transformat el centre en un model de referència apropant la recerca a l’aula, estimulant el debat, l’esperit crític i incorporant el mètode científic a l’estructura del pensament en l’alumnat d’infantil i de primària de forma transversal.

Totes les persones que desitgen accedir a qualsevol dels projectes presentats a la 8a convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (ja sigui per tenir més informació o per aplicar a algun centre), s’haurà de posar en contacte amb la Fundació Espavila.

2018

7a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2018)

El jurat, mitjançant les seves votacions, atorga una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç al projecte que porta per títol:

EMPRESA I FORMACIÓ CREACCIÓ, Agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement (Vic)

El projecte “Empresa i Formació, creant els llaços del futur” neix de la intenció de contribuir des de les institucions empresarials i locals de la comarca d’Osona (Consell Empresarial d’Osona, Creacció, Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya…) al desenvolupament d’un projecte educatiu que millori el desconeixement que sovint els alumnes tenen de les empreses del seu entorn, així com el desenvolupament de la competència emprenedora en els alumnes d’edats primerenques (d’entre 11 i 16 anys).

El projecte pretén dur a terme un seguit d’activitats per tal d’apropar les empreses a les escoles perquè els alumnes coneguin la realitat empresarial del seu entorn, ajustant les activitats al nivell educatiu de cada nivell escolar.

També es pretén estimular i desenvolupar en ells noves idees de creació d’empresa i il·lusions amb la finalitat que sorgeixin nous emprenedors.

CANTA AMB SIGNES – ZER El Moianès Llevant (Castellcir)

El projecte pretén fomentar la música a l’escola, potenciant el cant coral. El cant coral infantil és, a més de la pràctica del cant col·lectiu, un camí que educa en valors, crea hàbits i treballa competències, tot proporcionant una millor i una més àmplia educació integral de la persona. Cantar en una coral exigeix esforç, solidaritat, respecte i motivació, perquè el caràcter lúdic del cant no exclou l’esforç individual necessari per aconseguir un bon resultat col·lectiu. Per tant, nosaltres entenem la coral infantil com a instrument educatiu en hàbits i valors, que a la vegada esdevé un eix vertebrador de cohesió social. I una de les eines que volem utilitzar per aconseguir-ho és el Llenguatge de Signes Català. El LSC és una llengua legitimada com a tal on no s’articulen sons i que fa falta el contacte visual per a comprendre i entendre plenament. És una eina que reforça la comunicació a l’aula i amb el grup – classe. Un recurs interdisciplinari, cooperatiu i inclusiu molt potent.

Els nostres valors – AECD (Sabadell)

El projecte “Els nostres valors” sorgeix de la necessitat de motivar als joves mitjançant eines properes a la seva realitat. Aquest projecte es basa a millorar l’arrelament dels joves al recurs incentivant un ambient proper entre els joves que assisteixen de forma habitual a l’Espai Jove i reforçant valors arrelats a la constància i l’esforç mitjançant la creativitat i les tecnologies.

La metodologia del projecte serà democràtica flexible, de caràcter vivencial i dinàmica, on s’afavorirà l’autoorganització del grup i l’empoderament del mateix perquè, de forma conjunta, cooperin per afrontar les diferents activitats previstes.

El projecte es basarà en activitats conjuntes on tots els participants puguin fer aportacions.
En general, el projecte es basa en la realització d’una exposició de fotografies que parli dels diferents valors que els joves associen a l’Espai.

El projecte cerca que els mateixos joves facin un autoaprenentatge amb l’experiència d’aquestes activitats, s’adonin que poden conviure i tenen valors en comú tot i tenir diferents visions de la realitat.

Projecte VIA! Voler, Intentar…Assolir! –  L’extra!, S.C.C.L. (Rubí)

El projecte VIA!, consisteix a proposar als infants i joves reptes cooperatius mensuals que han d’assolir per tal de tenir accés al contingut d’una vitrina on, cada mes, s’ofereixen jocs i puzles per la ludoteca, llibres per la biblioteca i productes per afegir a la “botiga” del centre – dins la qual la moneda de canvi són els punts que aconsegueixen per les tasques realitzades i els èxits assolits-.

L’objectiu principal del projecte és fomentar el treball cooperatiu i l’esforç entre els infants i joves, així com facilitar la seva habilitat metacognitiva, és a dir, la presa de consciència sobre els propis punts forts i febles. També es pretén millorar l’assumpció de responsabilitats per part dels infants i joves, així com la millora de les competències emocionals.

Per poder assolir aquests objectius, mensualment proposem reptes als infants. Per una banda, hi ha reptes específics vinculats als diferents tallers que es duen a terme (arts plàstiques, activitat física, estratègies i tècniques d’estudi, arts escèniques i música); per altra banda, hi ha un repte global cooperatiu de caràcter transversal. Els diferents reptes es dissenyen a partir de la detecció de necessitats que realitza l’equip d’educadors/es, i serveixen per a fomentar valors com l’esforç, la responsabilitat, la cooperació, la paciència i la inclusió.

Totes les persones que desitgen accedir a qualsevol dels projectes presentats a la 7a convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (ja sigui per tenir més informació o per aplicar a algun centre), s’haurà de posar en contacte amb la Fundació Espavila.

2017

6a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2017)

El jurat, mitjançant les seves votacions, atorga una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç al projecte que porta per títol:

Escenaris Sensorials“Espai Mira, ens movem diferent”. 

Projecte educatiu que té com a eix la dansa i la creativitat i que pretén acostar la dansa a persones amb deficiència auditiva i utilitzar-la com a eina per fomentar l’educació i les oportunitats per tothom.

Els ballarins són alumnes de l’Escola d’Educació Especial la Maçana de Salt
on desenvoluparan la creativitat, l’aprenentatge corporal, connectarem amb la dansa i l’expressió corporal.

Es farà treballant partint del nostre cos, creant el vincle amb els ballarins que treballaran a través de materials de tot tipus, de la música, de vibracions, serà un aprenentatge a nivell sensorial que els permetrà viure una experiència única.

Aquest projecte es durà a terme a CEE la Maçana de Salt.

Helping Hands“Associació ILERI”. 

El projecte Helping Hands, ajuda els infants i joves a prendre consciència del que poden assolir quan sumen esforços i confien en sí mateixos. Apostem pel pensament crític i per enderrocar estereotips. Els hi plantegem un repte i, si l’accepten, els ajudem a assolir-lo. No són reptes senzills, sinó que són reptes que només els valents podrien tirar endavant.

El projecte es durà a terme a l’Escola Camins i Escola Joan Sanpera de Les Franqueses del Vallès

Gaudim de l’Art“David Codina”. 

Descripció breu del projecte:

GAUDIM DE L’ART, és una experiència educativa competencial de proposta de canvi metodològic i d’avaluació en l’àrea d’Història de l’Art de 2n de Batxillerat vers una educació més significativa i activa.

La proposta d’aquest canvi neix de la necessitat de voler donar protagonisme a l’alumne en el seu propi procés d’aprenentatge. Interpretar l’alumne des de les seves potencialitats i no des de les seves limitacions. Transformar-lo en creador en lloc d’entendre’l com un espectador. Aprofundir en el significat d’una educació de dins cap a fora per desencadenar el canvi.

El projecte es durà a terme a l’Escola Maristes Valldemia de Mataró.

Les Arrels del Present“Escola Pau Delclòs”. 

Les arrels del present, és un projecte interdisciplinari de foment de la ciutadania de l’alumnat a través de l’apropiació emocional dels monuments de Tarragona mitjançant un procés de sensibilització i coneixement.

S’articula en dues parts: un marc teòric palesa la necessitat de l’educació patrimonial i la seva utilitat en el cultiu de les virtuts ciutadanes i un programa pràctic exposa els recursos i les activitats per dur-ho a terme en una escola d’infantil i primària de Tarragona.

Les arrels del present crea en l’alumnat inèrcies de respecte, valoració, difusió, cura i identificació del patrimoni. La càrrega emotiva i simbòlica dels monuments de Tarragona esdevé catalitzadora del sentiment de pertinença a la pròpia ciutat.

El projecte es durà a terme a l’Escola Pau Delclòs de Tarragona.

Totes les persones que desitgen accedir a qualsevol dels projectes presentats a la 6a convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (ja sigui per tenir més informació o per aplicar a algun centre), s’haurà de posar en contacte amb la Fundació Espavila.

grup2

2016

5a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2016)

El jurat, mitjançant les seves votacions, atorga una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç al projecte que porta per títol:

“AuLab: l’hort i la granja transmedia” – Marta Alemany Gallardo

AuLab: l’hort i la granja transmedia és un projecte educatiu, inclusiu i integrador que pren com a eix vertebrador la creació comunicativa i el transmedia per tal de documentar i narrar el desenvolupament de la cura de l’hort i la granja de l’Escola Pia de Salt. Mitjançant diversos canals informatius, comunicatius i de creació actuals (el concepte transmedia que implica: vídeo, poesia, edició de giffs, arts plàstiques, imatge publicitària, dansa, teatre, xarxes socials, etc.), la missió del projecte és estimular la creativitat narrativa (literària, visual, etc.), el treball cooperatiu, el compromís, la solidaritat, la responsabilitat, la motivació, l’esforç i la reflexió de l’alumnat respecte al seu entorn.

“Fem els nostres cims” – Escola Cultura Pràctica

El projecte té com a finalitat l’educació emocional i les relacions personals; relaciona les superacions personals amb el fet d’arribar al cim d’una muntanya; fa un paral·lelisme entre els reptes personals que podem proposar-nos al llarg de la vida i el repte d’un personatge públic; en el nostre cas l’Albert Bosch és l’inspirador de l’activitat, ja que ell va fer la travessia per l’Antàrtida comptant-ne les passes com si cadascuna d’elles fos una superació fruit de l’esforç personal; finalment apropa l’alumnat a la natura del seu entorn i els obre expectatives i activitats que poden repetir amb les famílies.

Enguany han quedat desertes dues beques per falta de puntuació.

Guanya-nous

Totes les persones que desitgen accedir a qualsevol dels projectes presentats a la 5a convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (ja sigui per tenir més informació o per aplicar a algun centre), s’haurà de posar en contacte amb la Fundació Espavila.

 

2015

4a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2015)

El jurat, mitjançant les seves votacions, atorga una de les Beques Educar Fomentant l’Esforç al projecte que porta per títol:

Fes 500 km per la teva salut” – Club Esportiu d’Esports Adaptats.

El projecte pretén difondre l’esport adaptat per a persones cegues. Més concretament, és un projecte basat en el ciclisme en tàndem i es pretén recórrer 500 km en diferents sortides. El desenvoluparan nens i nenes de Catalunya de 12 a 16 anys que tenen discapacitat visual.

Aquest projecte es desenvoluparà a Barcelona i rodalies

foto1

 

“El llenguatge de programació” – Escola la Bòbila”

A través d’aquest projecte els alumnes resoldran determinats reptes, sigui programant robots o altres aplicacions, tot fomentant les seves habilitats en la resolució de problemes, la lògica i la creativitat.

El desenvoluparan nens i nenes de 3 a 12 anys de l’escola La Bòbila, ubicada al municipi de Les Preses.

foto2

 

“Llegeix-me, que jo t’escolto” – Fundació Privada Casa Caritat de Vic – Llar Juvenil

Projecte que treballa l’educació emocional i la lectura mitjançant la teràpia assistida amb animals.

Aquest projecte el desenvoluparan nens i nenes de 6 a 12 anys de la Llar Juvenil de Vic.

foto1

“Del Besòs a Collserola passant per l’hort” – Institut Barri Besòs

Projecte on participen l’Institut Barri Besòs de Barcelona, l’entitat Defensa del Patrimoni Natural, el Parc Natural de Collserola i l’Associació de Veïns de la Font del Cargol. El projecte consisteix a fer un Jardí-Viver al mateix institut, que servirà d’ecosistema on aprendre gran part dels continguts de ciències naturals, diversitat… Part de l’espai també serà dedicat a reforestar la zona de Collserola amb espècies autòctones.

Aquest projecte el desenvoluparan adolescents entre 14 i 16 anys de l’Institut Barri Besòs de Barcelona.

foto1

Algunes imatges de l’acte d’entrega de les Beques:

foto-tots-modifi

Tal com es va iniciar a la 3a convocatòria, en aquesta també es va celebrar un: 

Mercat d’Entitats

El Mercat d’Entitats, és un espai que es destina a totes les entitats, persones particulars, centres educatius, etc. que han presentat un projecte o col·labora amb la Fundació Espavila, per donar la possibilitat de donar-se a conèixer entre elles (en aquests espais podran donar informació pròpia i/o del projecte.

El Mercat d’Entitats té lloc el mateix dia d’entrega de les Beques Educar Fomentant l’Esforç.

 

 

 

2014

3a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2014)

El jurat de la 3a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç ha premiat amb una de les beques de 3.000 euros els següents projectes:

ROSVAL, del voluntariat a la formació en valors FUNDACIÓ VORAMAR – ESCOLA VORAMAR

La paraula ROSVAL, prové de la interacció de les lletres de la paraula “valors”. Aquest terme ha estat escollit per l’equip de nois i noies de secundària que participen en el projecte i pels seus monitors. El Projecte ROSVAL, neix en el marc de la formació en valors de l’escola, amb la voluntat de contribuir al desenvolupament personal del nostre alumnat, anant més enllà de les accions curriculars que es fan habitualment en el centre. ROSVAL, té com a objectiu desenvolupar en els seus alumnes el seu compromís, solidaritat, responsabilitat, motivació i esforç, creant un marc de treball de compromís i exigència, per a joves, però a l’hora distès i amè, compartint experiències i reflexions i ajudant-los a créixer com a persones. El projecte inclou les següents tres grans fases, preparació, acció de voluntariat en organitzacions i institucions de l’entorn més immediat i valoració. El projecte consisteix en una programació d’accions de voluntariat dirigides a l’alumnat de tercer i quart curs de l’etapa de Secundària per tal de formar grups de voluntariat fora de l’horari lectiu, que de forma coordinada i tutoritzada, fan accions de voluntariat en diferents institucions de caràcter social de l’entorn. Clica aquí per veure un resum del projecte

Pla de Millora Personal COL•LEGI EL CARME

A l’escola, des de fa temps veiem la necessitat d’incidir en les emocions dels alumnes per afavorir el seu desenvolupament. Som conscients que reforçar en positiu les millores dóna més bons resultats en l’alumne, però la quotidianitat i el fet que no estigui sistematitzat fa que moltes vegades ni els mateixos mestres siguem conscients del munt de coses que passen a l’aula que es podien haver aprofitat per fer un treball en positiu dels hàbits, els valors, les emocions… Per tot això, aquest curs hem encetat un projecte que implica tot l’alumnat de l’escola, des de la Llar (P1) fins a 4t d’ESO en què procurem potenciar la millora personal i la cultura de l’esforç. El Pla de Millora ofereix a l’alumne una eina per a ser conscient d’allò que va millorant i del que vol arribar a aconseguir. L’alumne, juntament amb el seu tutor, entra en una dinàmica d’autoreflexió i motivació per aconseguir els objectius que es proposi. La figura del tutor és imprescindible per fer l’acompanyament i animar l’alumne a seguir el seu Pla de Millora sense defallir. Cada alumne té el seu propi Pla amb els objectius que s’adeqüen al seu nivell maduratiu i el mestre és qui l’acompanya en el descobriment de les seves mancances i els seus èxits personals. Clica aquí per veure un resum del projecte

De nois ordinaris a nois extraordinaris INS VILATZARA

El nostre projecte és un projecte col•laboratiu entre grups d’alumnes de dos centres de tipologia diversa: alumnes d’un Institut de Secundària i alumnes d’un centre d’Educació Especial. Consisteix a donar a conèixer una realitat diferent d’un col•lectiu “estàndard”, adolescent, a través de la seva implicació en la creació de materials multimèdia útils pels nois/es d’educació infantil i primer cicle de primària de l’escola d’EE Can Vila (Mollet). Aquest projecte ha de permetre l’alumnat de l’Institut Vilatzara (Vilassar de Mar) la comprensió i l’assumpció de la diversitat a partir de les activitats compartides. L’Institut Vilatzara es presenta com un centre amb sensibilitat envers la inclusió, que ha desenvolupat fins ara projectes adreçats a persones amb diversitat funcional i que ha rebut diferents reconeixements en l’entorn de l’escola d’educació especial Can Vila ja fa anys que participa en activitats compartides amb diferents centres ordinaris, tant de la zona com de fora. Aquestes activitats es basen en l’organització d’una activitat lúdica o esportiva que després és portar a terme en col•laboració; per exemple contes musicats per escoles bressol properes. Clica aquí per veure un resum del projecte

Jardí sota la boira, un projecte de desenvolupament de la consciència social a secundària. INSTITUT DE GURB

Aquest projecte vol desenvolupar la consciència social dels alumnes. Per aconseguir-ho habilitarem un espai de l’entorn del centre per utilitzar-lo com a aula d’aprenentatge i posar-lo a disposició de tots els nostres alumnes i de les escoles de l’entorn o altres entitats amb les quals ens relacionem. El projecte es va iniciar el curs 2010-11 i des de llavors no s’ha aturat perquè, gràcies a l’esforç col•lectiu, hem estat capaços d’anar desenvolupant les diverses fites proposades. És per això que l’adequació de l’aula – entorn natural es divideix en fases, algunes ja realitzades i d’altres encara per materialitzar. Mitjançant l’aula, proporcionem als alumnes una oportunitat pràctica única per comprendre que per molt difícil que pugui semblar un repte, amb esforç, responsabilitat, rigorositat i molt de treball, podrem vèncer els obstacles que vagin sorgint. Com a centre pensem que aquest projecte suposa un plantejament molt innovador i creatiu de l’aprenentatge i ens permet posar en joc, no només coneixements, sinó també les competències necessàries per afrontar reptes en el futur que esdevén oportunitats d’esforç i emprenedoria. Clica aquí per veure un resum del projecte

Totes les persones que desitgen accedir a qualsevol dels projectes presentats a la 2a convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (ja sigui per tenir més informació o per aplicar a algun centre), s’haurà de posar en contacte amb la Fundació Espavila.

Moltes Felicitats i gràcies a tots.

Algunes imatges de l’acte d’entrega de les Beques:


A la 3a. conovcatòria també es va celebrar un: 

Mercat d’Entitats

El Mercat d’Entitats, és un espai que es destina a totes les entitats, persones particulars, centres educatius, etc. que han presentat un projecte o col·labora amb la Fundació Espavila, per donar la possibilitat de donar-se a conèixer entre elles (en aquests espais podran donar informació pròpia i/o del projecte.

El Mercat d’Entitats té lloc el mateix dia d’entrega de les Beques Educar Fomentant l’Esforç.

2013

2a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2013)

El jurat de la 2a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç ha premiat amb una de les beques de 3.000 euros els següents projectes:

“CINEMA EN CURS” de l’Associació A Bao A Qu.

Cinema en curs és un programa de pedagogia del cinema i amb el cinema que desenvolupa els valors educatius de la creació cinematogràfica a escoles i instituts públics. Els seus tallers es duen a terme dins l’horari lectiu i els imparteixen professionals del cinema i docents del centre. Les metodologies es fonamenten en la correspondència entre el rigor cinematogràfic i el valor pedagògic dels processos. El mode de creació propi del cinema, les aptituds, actituds i exigències que requereix, fan que sigui un aliat privilegiat per treballar qüestions fonamentals per al desenvolupament personal i en grup dels alumnes: l’assumpció de responsabilitats individuals i col•lectives; la capacitat de cooperar i treballar en equip; l’autoestima, la il·lusió, el rigor, les expectatives sobre un mateix i sobre els altres; el valor de l’esforç i la constància; el respecte vers realitats diverses; la reflexió sobre les pròpies emocions i les dels altres; la capacitat d’escoltar i dialogar; l’atenció vers l’entorn proper i la capacitat de valorar-lo i estimar-lo; la creativitat i la capacitat d’innovar. A través del cinema també es treballen els continguts curriculars i les competències bàsiques, aconseguint una major motivació de l’alumnat.

        

“IMPLICA’T EN LA MILLORA DE ROSES” de L’Escola Jaume Vicens i Vives de Roses.

El projecte «Implica’t en la millora de Roses» vol treballar –durant el proper curs 2013-14– la cultura de l’esforç amb els dos grups de 6è d’Educació Primària de l’Escola Jaume Vicens i Vives de Roses. Centre educatiu que acull gran part de la immigració del municipi. L’objectiu del projecte és treballar, durant tot el curs, de manera interdisciplinari, el valor de l’esforç, a tres nivells.
En primer lloc activitats per treballar l’esforç individual (fer veure que res s’aconsegueix sense esforç), en segon lloc, activitats per treballar l’esforç col·lectiu en l’àmbit escolar (pensar com, amb el nostre esforç, podem millorar l’escola) i, per últim, activitats per treballar l’esforç en l’àmbit de la vila de Roses (desenvolupar una acció que comporti un esforç continuat i del qual se’n puguin veure el fruits a final de curs). S’inplicaran diverses persones i col·lectius de la vila per tal de que siguin testimonis d’esforç i la constància en les seves respectives feines i activitats. El realitzaran els 2 grups de grups de 5è de Primària i desenvoluparan accions que comportin un esforç continuat i del qual se’n puguin veure el fruits a final de curs.

“XAVALARTES” de Forn de teatre Pa’tothom.

Fa dos anys que es treballa amb un grup de nens i nenes derivats del Casal dels Infants en el marc de un conveni de col·laboració però durant l’ any 2012-2013 es proposa com una activitat oberta als nens i nenes del barri del Raval, per tal de no reproduir la guetització pròpia del barri on “ problemàtics o conflictius” tenen un espai per tal de poder treballar a part de la resta de manera especialitzada. Durant el primer any de posada en marxa d’aquest projecte la valoració de tot el procés ha estat molt positiva, tant per part de Forn de teatre Pa’tothom com per part del Casal dels Infants. També els nens i nenes participants van valorar molt positivament l’activitat demanant continuar en la mateixa al propi Casal. En aquest segon any la proposta continua funcionant amb dificultats pròpies per la manca de finançament, en tant la capacitat per mantenir l’activitat com coordinació amb les entitats del barri. Poder millorar la relació dels participants en la vida del barri com també que puguin fer un intercanvi de idees són fets molt important en els objectius del teatre social com el que es proposa en aquesta activitat així com la participació de les famílies durant tot el procés.

“PROGRAMA D’EXCEL.LÈNCIA” de l’Institut de Tona.

El Programa d’Excel·lència a l’institut de Tona neix fruit d’una inquietud compartida pel Claustre del centre. Som conscients de la diversitat a les aules, i cal que constantment dissenyem i apliquem mesures per compensar les desigualtats. La nostra condició d’educadors ens convida a ajudar als alumnes a treure el millor d’ells mateixos, i això val per tota la diversitat d’alumnes que acollim a les aules. En aquesta línia el Programa d’Excel·lència és una iniciativa que pretén millorar la motivació i implicació dels alumnes a partir del reconeixement dels seus esforços. El programa compren diferents propostes per donar accés al major nombre d’alumnes, per això hi ha plantejaments adreçats als alumnes d’ESO, i d’altres adreçats als alumnes de Batxillerat. Alhora, contempla la formació del professorat en el camp del coaching, per tal de crear un equip docent capaç d’acompanyar als alumnes en el procés de treure el millor d’ells mateixos.
ACTUACIONS:
-Treballs tutoritzats dels alumnes d’ESO amb alt rendiment.
-Participació en el projecte d’Estudi Assistit dels alumnes de Batxillerat amb Alt Rendiment
-Convocatòria del Premi a l’esforç per a tot l’alumnat del centre.
-Formació especialització en coaching
-Celebració final

Totes les persones que desitgen accedir a qualsevol dels projectes presentats a la 2a convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (ja sigui per tenir més informació o per aplicar a algun centre), s’haurà de posar en contacte amb la Fundació Espavila.

Moltes Felicitats i gràcies a tots.

Algunes imatges de l’acte d’entrega de les Beques:


2012

1a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (2012)

El jurat de la 1a Convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç ha premiat amb una de les beques de 3.000 euros els següents projectes:

“ROBÒTICA I EMPRESA A L’ESCOLA” de l’Escola Mil.lenari.

Clica aquí per veure un resum del projecte

“EDUVOLEI FOMENTANT L’ESFORÇ” de C.E. Eduvólei L’Ametlla.

Clica aquí per veure un resum del projecte

“EN CONTRUCCIÓ” de Cristina Alcoceba Borràs.

Clica aquí per veure un resum del projecte

“EN BUSCA DEL TESORO PERDIDO” de Carolina de la Cruz González.

Clica aquí per veure un resum del projecte

Totes les persones que desitgen accedir a qualsevol dels projectes presentats a la 1a convocatòria de les Beques Educar Fomentant l’Esforç (ja sigui per tenir més informació o per aplicar a algun centre), s’haurà de posar en contacte amb la Fundació Espavila.

Moltes Felicitats i gràcies a tots.

Algunes imatges de l’acte d’entrega de les Beques: