Membres del Jurat de la 1a. convocatòria dels Premis Crea Contes:

Antoni Argent

Nascut a La Roca del Vallès el 1978, de molt jove va començar a impartir classes particulars de reforç fins que el 2007 va incorporar-se com a professor de Matemàtiques i Economia al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Es considera un emprenedor del cap als peus. Així, el 2014 va crear el projecte «CAP INFANT SENSE CONTE», amb els objectius de fomentar l’ús de la llengua catalana, l’hàbit lector i la creativitat dels infants i el públic en general. Actualment, és el coordinador del projecte (www.capinfantsenseconte.org).

El seu hobbie principal és la creació literària infantil però també ha escrit 6 llibres per a adults de temàtica diversa (educació, política, economia, escriteràpia…).

El seu lema és: «Amb esforç pots aconseguir tot allò que vulguis. I si és impossible, s’ha d’intentar»

Angela Granja

Treballa en el món de les biblioteques i actualment la podem trobar a la a la nova biblioteca de Corró d’Avall.

Li apassiona la seva feina, els àlbums il·lustrats, la dinamització d’ activitats culturals i de foment a la lectura per a infants i famílies.

Amb un vincle constant amb els infants i amb el món de la LIJ.

Gran defensora de les sales infantils de les biblioteques públiques i de les persones que hi treballen, en elles és on neix tot, la llavor per ser un gran lector i futur usuari de les biblioteques.

L’inspira l’univers d’autors i autores com, Anthony Browne, Bruno Munari, Beatrice Alemagna… la llista seria interminable. Sempre ha pensat que encara porta una nena dins.

Julita Oliveras

Doctora en ciències biològiques

Professora a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) de la UVic.

Responsable del Programa Ciència i Societat (PCiS)- UVic-UCC a partir dels dos projectes: 1) Tertúlies de Literatura Científica (TLC)  i 2) Premi Llegim Ciència (PLC) .

Coordinadora de la secció territorial de Vic de la Societat Catalana de Biologia (SCB)

El Programa Ciència i Societat (PCiS)- UVic-UCC ha rebut els reconeixements:

1) Distinció Jaume Vicens Vives (DJVV) -1/8/2017.

2) Premis de Divulgació Científica de l’ACCC (19/10/2021)  de l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC).

3) Menció M. Encarna Sanahuja Yll-15/9/22–modalitat col·lectiva: projecte “El fil invisible: vertebrant una mirada de gènere en la vida acadèmica preuniversitària i universitària dels estudiants de l’àmbit STEM”. 

Amb l’entusiasme per la lectura dins l’àmbit científic, obrim una escletxa a l’esperança d’agermanar la literatura, l’art, la tecnologia i les ciències.

Eva Font

Des de petita ha viscut fascinada per viatjar de món en món a través dels contes. Es amiga del petit príncep i de la caputxeta i ara que treballa en una biblioteca escolar combina les seves dues passions: les històries i l’educació.

Et podries perdre a la seva col·lecció d’àlbums il·lustrats que comparteix cada dia amb els infants de l’escola on ha trobat una llar.

Sempre porta un milió de projectes a la maleta i està a punt d’aconseguir el seu somni al cursar educació infantil.

Roser de la Torre

Vaig estudiar Psicologia a la Universitat de Barcelona, incloent dues estades a l’estranger a la Universitat de Pennsilvània (EUA) i a la Universitat d’Aarhus (Dinamarca). Posteriorment, vaig cursar el Màster en Relacions Internacionals a la Universitat de Kent i a la Universitat de Barcelona, el Postgrau Autisme: Diagnòstic i Intervenció i el Postgrau Salut mental i intervencions psicològiques amb persones immigrants, refugiades i minories. Al llarg dels últims anys, he treballat en l’àmbit del desenvolupament internacional a la Comissió Europea, a ACCIÓ i a l’Institut Europeu de la Mediterrània. Des de 2016, treballo a la Fundació “la Caixa” i actualment estic a l’Àrea de Relacions amb Entitats Socials. La música m’ha acompanyat al llarg de la meva vida i actualment formo part de la Riborquestra, una orquestra comunitària i intergeneracional on la música esdevé una eina de transformació social i cohesió territorial. És molt gratificant veure com els infants aprenen música i com es crea un espai de reflexió i treball conjunt que fomenta l’intercanvi d’experiències i permet desenvolupar el potencial de cada persona.