La Fundació Espavila fa la 1a. visita al col·legi El Carme de Lleida
A l’escola, des de fa temps veiem la necessitat d’incidir en les emocions dels alumnes per afavorir el seu desenvolupament. Som conscients que reforçar en positiu les millores dóna més bons resultats en l’alumne, però la quotidianitat i el fet que no estigui sistematitzat fa que moltes vegades ni els propis mestres siguem conscients del munt de coses que passen a l’aula que es podien haver aprofitat per fer un treball en positiu dels hàbits, els valors, les emocions… Per tot això, aquest curs hem encetat un projecte que implica tot l’alumnat de l’escola, des de la Llar (P1) fins a 4t d’ESO en què procurem potenciar la millora personal i la cultura de l’esforç. El Pla de Millora ofereix a l’alumne una eina per a ser conscient d’allò que va millorant i del que vol arribar a aconseguir. L’alumne, juntament amb el seu tutor, entra en una dinàmica d’autoreflexió i motivació per aconseguir els objectius que es proposi. La figura del tutor és imprescindible per fer l’acompanyament i animar l’alumne a seguir el seu Pla de Millora sense defallir. Cada alumne té el seu propi Pla amb els objectius que s’adeqüen al seu nivell maduratiu i el mestre és qui l’acompanya en el descobriment de les seves mancances i els seus èxits personals.